FAQs

Nejčastější otázky a odpovědi. Co by Vás mohlo zajímat ohledně naší společnosti, elektřiny a plynu.

Společnost ALPIQ Retail CZ s.r.o. je součástí švýcarského koncernu ALPIQ, který působí na energetickém trhu více než 100 let. Naším cílem je nabídnout švýcarskou stabilitu a tradici společně s vyspělým digitálním přístupem a férovou cenou i Vám. Jde nám o dlouhodobý vztah s Vámi, našimi zákazníky.
Dodavatel je ten, kdo vám dodává elektřinu nebo plyn, a distributor ten, kdo vlastní dráty nebo trubky, kterými je tato elektřina nebo plyn dopravována k vám. Dodavatele můžete změnit a tím mít vliv na cenu, kterou platíte, distributora změnit nelze a to, co se mu platí, reguluje stát. U elektřiny je cena tvořená zhruba ze 40% cenou dodavatele (za elektřinu) a ze 60% za distribuci (poplatky OTE, ERÚ, distributorovi „za jistič“ i za přepravenou energii a schopnost rezervovat vám dostatek „místa“ v drátech a také příspěvky na podporu obnovitelných zdrojů ). U plynu je cena tvořená zhruba ze 75% cenou dodavatele (za plyn) a z 25% za distribuci (poplatky OTE, ERÚ, distributorovi za přepravenou energii a schopnost rezervovat vám dostatek „místa“ v potrubí ).

1. Pokud neznáte parametry své spotřeby, pomůže vám náš Avatar, který Vás provede. Pokud parametry znáte, můžete je rovnou zadat (například z poslední faktury) a získat nabídku našich produktů.
2. Po výběru nejvhodnějšího produktu nahrajete poslední fakturu od svého současného dodavatele energie. Vše potřebné se automaticky vyplní. Pokud by přece jen nastala chyba při automatickém vyplňování, systém Vás na to upozorní.
3. Poté doplníte ostatní údaje jako je způsob placení záloh a faktur a e-mail.
4. Vše odešlete přes web k nám a následně vám přijde e-mail, ve kterém budou v příloze potřebné dokumenty, které stačí podepsat a odeslat zpět. Podpis dokumentů uděláte jednoduše myší, nebo prstem či touchpenem, pokud máte dotykovou obrazovku, telefon nebo tablet.
5. U nás vše zpracujeme a podepsané dokumenty i za ALPIQ Vám zašleme zpět.

Přeplatek do 100 Kč vám započteme do dalších záloh a pokud bude přeplatek vyšší, tak Vám jej automaticky vrátíme. Podobně se chováme i u nedoplatku. Pokud budete mít nedoplatek do 100 Kč včetně, nebudeme ho chtít platit ihned a převedeme jej do následující faktury.

Způsob platby záloh a faktur si zvolíte hned při vyplňování smlouvy. Samozřejmě jej můžete změnit i kdykoliv v průběhu smluvního vztahu (dodávky), a to i on-line, přes portál Můj Alpiq. 
Zálohy můžete platit převodem z vašeho účtu, inkasem (na kterém si můžete zvolit limit) a domácnosti i prostřednictvím služby SIPO.
Inkaso je nejjednodušší způsob plateb, protože se o nic nemusíte starat a platby za zálohy i faktury se strhávají automaticky.
Faktury lze zaplatit převodem z účtu a inkasem.

Nejjednodušeji změnu provedete přes Váš portál Můj Alpiq, popř. e-mailem (shodný e-mail s naším evidovaným v systému) nebo na zákaznické lince, není-li třeba změnu nějak dokládat (změna trvalé adresy, příjmení, … )

Tento způsob lze změnit jednoduše přes portál Můj Alpiq, kontaktováním našich kolegů na zákaznické lince nebo nám můžete poslat e-mail. Abychom Vás ochránili před tím, aby Vaše údaje měnil někdo cizí, tak je potřeba, aby e-mail , ze kterého nám píšete, byl shodný s e-mailem, který je uveden ve smlouvě.

Výši záloh můžete nejjednodušeji změnit on-line, přes portál Můj Alpiq, popř. telefonicky nebo e-mailem. U změn prováděných e-mailem vždy platí pravidlo, že je potřeba, aby byl shodný s e-mailem, který je evidovaný na smlouvě. Zálohy lze navyšovat bez omezení a na snížení záloh se také vždy dohodneme.

Nejpohodlnější je přes Váš portál Můj Alpiq, kde nám popíšete, o co se jedná. My celou věc prověříme a budeme Vás kontaktovat nazpět. Samozřejmě můžete využít i naši zákaznickou linku anebo e-mail.

Raději nás kontaktujte a celou záležitost společně prověříme.
Na termínu, kdy probíhají odečty elektroměru nebo plynoměru se nic nezmění a faktury budete dostávat ve stejném termínu, na který jste byli doposud zvyklí.

Jednoduše přes Váš portál Můj Alpiq, prostřednictvím zákaznické linky nebo e-mailem.

Přes Váš portál Můj Alpiq, telefonicky na zákaznické lince nebo e-mailem. Nezapomeňte nám k žádosti připojit i stav elektroměru či plynoměru a datum odečtu.

Ano, Zelená je skutečně zelená. Nákup Zelené energie probíhá tak, že se na velkoobchodním trhu nakoupí určité množství elektřiny od výrobců, kteří využívají obnovitelné zdroje. Toto množství je shodné s tím, co si od nás vy, jako zákazník či zákaznice, odeberete. Jako záruku od nás dostanete i Zelený certifikát, kterým se můžete pochlubit svým blízkým :-)

Oficiálně se spínání vysokého a nízkého tarifu nazývá HDO. Záleží na oblasti, kde bydlíte, a změna dodavatele na časy spínání nemá vliv. Více informací konkrétně o vaší lokalitě najdete na webech jednotlivých distribučních společností a dá se vyhledat díky kódu, který je uveden na elektroměru.

PRE Distribuce 

ČEZ Distribuce 

E.ON Distribuce 

Pokud náhle dojde k výpadku elektřiny, zkontrolujte nejprve jističe, případně hlavní jistič. Pokud je u Vás vše v pořádku, zkontrolujte webové stránky distributora, jestli nejde o plánovanou odstávku. Pokud tomu tak není, je na místě telefonicky kontaktovat daného distributora.

PRE Distribuce
Webová stránka 
Telefon 800 823 823

ČEZ Distribuce
Webová stránka
Telefon 800 850 860

E.ON Distribuce
Webová stránka
Telefon 800 773 322

Protože je postup pro změnu sazby a jističe velmi individuální, bude nejlepší, když nás kontaktujete prostřednictvím Vašeho portálu Můj Alpiq, telefonicky nebo e-mailem s informací, jakou změnu chcete provést a my Vám poskytneme detailní instrukce, jak budeme společně postupovat.

Pokud máte podezření, že vám uniká plyn, otevřete všechna okna a dveře, zkontrolujte, zda nemáte zapnutý zdroj, ze kterého by plyn mohl unikat. Například plynový hořák, na kterém zhasl plamínek. Nepoužívejte elektrické spotřebiče a uzavřete hlavní uzávěr plynu (HUP). Z venkovního prostoru pak zavolejte 1239 odkudkoliv z České republiky, dovoláte se na poruchovou linku distributora a rychle k Vám dojede odborník.

Nejprve zkontrolujte, zda se problém týká pouze Vaší domácnosti nebo i jiných bytů či domů a zda ve vašem bydlišti není naplánovaná odstávka. Případně kontaktujte distributora plynu.

PP Distribuce 
Webová stránka,
Telefon 272 766 700, 267 175 222

GasNet
Webová stránka
Telefon 800 113 355

E.ON Distribuce 
Webová stránka
Telefon 1239

Domácnosti jsou od daně z plynu osvobozeny pokud plyn použijí pro výrobu tepla. Daň z elektřiny se platí téměř vždy a činí 28,30 Kč/MWh bez DPH.

Máte zájem o naše produkty nebo chcete poradit?

Zanechte prosím svůj kontakt a náš specialista se s Vámi co nejdříve spojí.

+420 246 034 555
Po-pá 8:30 - 17:30

Na našich stránkách používáme cookies. Tyto soubory nám pomáhají s měřením efektivity navštívených stránek a získáváním informací pro to, abychom mohli zlepšit naše produkty, služby a komunikaci